Summit v Glasgow, dvě Gréty a svaté klimatické učení

Blogosféra

Robert Troška

S velkou slávou a perspektivou krásných bezuhlíkových zítřků skončil obří summit v Glasgow, kam se sjely světové celebrity politického i společenského života v tryskáčích, aby mohly kázat o restrikcích a omezování svobody ve jménu nového klima náboženství.

Zajímavou, i když poněkud vzdálenou paralelu se současným summitem v Glasgow nabízí už pozapomenutá historie jedné dámy a jejího náboženského přesvědčení.

Je třeba se vrátit 30.let 17.století, do jedné z prvních anglických kolonií na severoamerickém kontinentu, konkrétně v dnešním americkém státě Massachusetts. První osadníci jsou zbožní lidé, puritáni, kteří jsou zanícenými křesťany mající ve svém čele duchovní považované za náboženské autority.

Kontroverzní věrozvěsti s náboženským zápalem nejsou v severoamerických koloniích (USA ještě neexistují) ničím výjimečným, jedná-li se ovšem o ženu, která o sobě na náboženských shromážděních začne prohlašovat, že jedině ona ví, kdo má právo být duchovní autoritou, a že spása je výsadou vyvolených a na lidském snažení nezávisí, pak střet s tehdejšími (nejen duchovními) autoritami byl jen otázkou času. Tehdejší puritánští kazatelé tvrdili, že boží spása je důsledkem pevné víry v Krista a morálního života.

Gréta vidí CO2, Hutchinsonová viděla ducha svatého

Šlo o Anne Hutchinsonovou, výmluvnou a energickou ženu, která byla neústupná a přesvědčená jen o svých pravdách neschopná vést jakýkoliv dialog s okolím. Hutchinsonová zpochybňovala samu oprávněnost duchovních, což nebylo hlavní nebezpečí. Hlavní kámen úrazu spočíval v jejím hlásání „vyvolených“. A jen jí bylo „shora“ sděleno, kdo je a kdo není „vyvolený“. Rozkol mezi jejími stoupenci a většinovou společností začal eskalovat. Šlo v podstatě o sektu, která Hutchinsonovou slepě následovala. Nakonec však byla místními autoritami vypovězena v roce 1638 z kolonie Massachusetts (proběhlo jednání před Generálním soudním dvorem), a Hutchinsonová odchází do kolonie Rhode Island, kterou založil jiný kontroverzní kazatel. Samozřejmě Hutchinsonovou dnešní feministky oslavují a dávají za vzor boje proti mužskému šovinismu.

Podstatnější je fakt, že tehdejší rodící se společnost puritánských osadníků byla na rozcestí, buď se vydat cestou racionality anebo skupinového sektářství založeném na momentálním charismatu dotyčné osoby. Takový vývoj by nutně v pozdějších letech směřoval k nestabilitě a neustálým rozkolům, v extrémním případě mohl vyústit v nastolení diktatury „duchovních autorit“, jak je známe např. z islámského světa. A s největší pravděpodobností by nevznikly ani USA se svou dělbou moci na výkonnou, soudní a zákonodárnou.

Summit v Glasgow a svaté klimatické učení

Zatímco „zaostalí“ osadníci amerických kolonií „Grétu“ z tehdejšího veřejného života vykázali a její výzvy odmítli, dnešní postmoderní společnost současné Grétě naslouchá a bere ji jako celebritu. A Gréta dnes káže na klimatických panelech a summitech víru o škodlivosti CO2, který vidí jen ona sama. Podobně jako Anne Hutchinsonová dokázala vidět ducha svatého.

A světoví lídři a státníci se předhánějí v proklamacích a zákazech produkce CO2, masa, automobilové dopravy, letectví a samozřejmě toho ošklivého průmyslu, díky kterému mají zelení aktivisté dostatek času i finančních prostředků na svou pseudonáboženskou agendu.

Moderní kazatelé klimatického náboženství se scházejí namísto synod na summitech, mají své „náboženské“ vůdce, zanícené stoupence mezi předními západoevropskými politiky i své „duchovní autority“ oblečené do vědeckého hávu na čele s nejvědečtější a nejodbornější autoritou, která ve světě vědy existuje, klimatickým panelem vědců OSN.

Základem „svatého klimatického učení“ jsou nejrůznější pseudoexpertízy, odborné posudky, které vypracovávají a posuzují lidé téhož klimatického přesvědčení. Diskuze se nepřipouští. Odpustkami jsou emisní povolenky, které stabilně zdražují průmysl i energie. A nechybí ani strašení o přírodních katastrofách, pokud se teplota na Zemi nesníží nebo vzroste maximálně o 1,5°C. Dokonce prý máme "za minutu dvanáct", alespoň podle slov britského ministerského předsedy Johnsona, který po projevu nasedl do soukromého tryskáče a odletěl do Londýna.

Už máme naservírovaná i data o konci světa, první avizovaný konec světa měl přijít v roce 2017, nyní se objevuje rok 2030 nebo rok 2100. Stačí si vybrat, zaktualizovat a VĚŘIT. Doufám, že si účastníci příštího klimatického summitu/synodu po roce 2030 další nejbližší datum zániku planety ve svých smart phonech a tryskáčích zaktualizují.

Nezapomínejme, že v pozadí už nedočkavě čekají hladové nadnárodní koncerny, pro které se klimatická agenda stane obrovským businessem nemajícím v historii obdoby.

Evropa po Glasgow na cestě klimatického sektářství

Novoangličtí osadníci dokázali před 383 lety sektářským tendencím vzdorovat a posléze se vydat cestou rozumu, naše „moderní“ západní společnost se na glasgowském summitu vydala cestou pseudonáboženského klimatického blouznění, které povede k podřízenému postavení Evropy v rámci globální ekonomiky.

Je možné prosazovat boj s CO2 v situaci, kdy Evropa produkuje 9% celosvětové produkce a hlavní znečišťovatelé jako Čína a další velcí světoví producenti CO2 se jen smějí a produkci CO2 v nejbližších letech budou naopak zvyšovat?

Chová se takto duševně zdravý jedinec, který dobrovolně omezuje osobní svobodu, snižuje svou životní úroveň odmítnutím technického pokroku a dostává se tak do pozice bezbranné oběti? Odpověď je jednoduchá, nikoliv. Normální člověk si takové jednání nenechá líbit, ale člen sekty ano.

Facebook (FB stránka) autora ZDE